I'm vertical

i just arted

Monday, October 8, 2007

Θυμάμαι. Συνειδητοποιώ. Βουρκώνω.

Θυμάμαι κάτι
χειμώνες
με κασκόλ.
Πιτσιρικάκι.
Που πήγαινα σπίτι της.
Εγώ και η μαμά.
Εκεί βρίσκαμε πάντα
και το μπαμπά.
Καθόμασταν στο στρογγυλό μεγάλο τραπέζι.
Το καλό.
Με το άσπρο τραπεζομάντηλο.
Τρώγαμε.
Το φαγητό που έκανε καλά.
Που μας άρεσε.
Κρέας και πατάτες στο φούρνο.
Σκάγαμε.
Και εκείνα τα γλυκά.
Με σοκολάτα.
Και τα άλλα
με τη τρούφα.
Που χρειαζόταν να το πιάσω με τα δύο χέρια.
Που πασαλειβόμουν.
Κάτι τέτοια θυμήθηκα και σήμερα.
Αυτή τη φορά
είναι φθινόπωρο.
Και στις ψυχές μας.
Έξω και μέσα.
Ψιλοβρέχει.
Εκείνη ευτυχώς μας γνωρίζει.
Ακόμη.
Φάρμακα δε παίρνει.
Καθόμαστε
στο μπαλκόνι πια.
Στις άσπρες σιδερένιες καρέκλες.
Με ένα ποτήρι νερό.
Όποτε αισθάνομαι άσχημα να πίνω.
Να μη με καταλάβει.
Και κάθε φορά που με κοιτά.
Να βουρκώνω.
Και όλο να πίνω.
Να με κοιτά.
Να πίνω.
Να με κοιτά.
Να πίνω.
Μου κρατάει το χέρι.
Μου εκμηστηρεύεται.
Χτες λέει είχε πάει στη Τήνο.
Μου άναψε και κερί.
Αλλά κάθως έβγαινε από την εκλησία λέει,
έπεσε.
Ο θέος να τη συχωρέσει, λέει.
Δε το ήθελε.

17 comments:

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ said...

Μου ξύπνησες μνήμες και ...τύψεις.
Πολύ τρυφερό post.
Υ.Γ Άσχετο, αλλά μου είχες ζητήσει κάτι. Αν μπορείς στείλε μου ένα μέηλ σου.

Μιλ1 said...

Πολύ όμορφο πραγματικά...
Είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε τέτοιες μνήμες...

Φιλιά!

Antoin... said...

Η πιο νωρινή μου θύμηση ειναι τα μακρυά της μαλλιά που χύνονταν απ' την έξω μεριά της ξύλινης πλάτης της καρέκλας κι εγώ προσπαθούσα να κρεμαστώ πάνω τους.
Θυμάμαι που είχα ξαπλώσει στο παρκέ, της είχα πιάσει το πόδι πάνω απ' τον αστράγαλο και μ' έσερνε στο διάδρομο.
Θυμάμαι τη φέτα το ψωμί με βούτυρο και τη μαρμελάδα νεράντζι που έφτιαχνε. Το χτυπητό αυγό με τη ζάχαρη που με τάιζε στην παραλία.
Τα λεφτά που μου έδωσε όταν ήμουν φαντάρος για να επισκευάσω τη μηχανή.
Πεσμένη πια, όταν ήμουν στο νοσοκομείο με σπασμένα κόκαλα, να προσπαθεί να με ταίσει με τρεμάμενο από το πάρκινσον χέρι και το πιρούνι αντί να πηγαίνει στο στόμα να πάει να μου βγάλει το μάτι.
Όταν μας άφησε το έμαθα με τηλεγράφημα γιατί κοίταζα κάποιο μακρινό ορίζοντα, ένα μεγαλύτερο ήλιο.
Τότε ήμουν σκληρό αντράκι για να κλάψω. Τώρα είμαι άλλο καπέλο.

Νάσαι καλά..!

Unknown said...

Min anisixeis, tha eimai dipla sou,oti kai na ginei.

Ta omorfa prammata menoun panta mazi...;)

Mou leipeis idi... tha se do simera!!!

Anonymous said...

Αγάπη μου σ' ευχαριστώ που ήλθες στη ζωή μου.
Μελίνα

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Marilou said...

Kalispera Vasili!
Na'sai kala!
Se eyxaristw poli! 8a epikoinwnisw sintoma mazi soy!

Milena odws, soy stelnw ta filia moy!

Antoin, se eyxaristw poy evales mia toso omorfi anamnisi sto post moy! Eytixws i mnimi kai i 8imisi mas glikainei poli..

Nick moy.. eimai toooso perifani poy exw dipla moy enan an8rwpo opws esi! Einai megali koyventa ayti.. kai poli pio sovaro to 8ema otan to ennoeis.. se latreyw!

Twra oso afora ta akira sxolia.
8a ta diagrafw.
Giati etsi moy goystarei.
Giati de ta 8elw.
Giati ayti ti dinami exw.
Nai. Tin exw.
Kai ama de saresei.
Exei kai alloy alla blogakia na pas na pai3eis.

Polla filia se oloys!
Thx for reading
x

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
k* said...

re aman opote se diavazw vourkwnw , pou tha paei ayti i katastasi???
me sygkinises pali agapoula.
se filw poly k feygw gia na min klapsw

s'agapw
xxx
k*

Marilou said...

katerina moy!
giati egw den sigkinoyme otan se diavazw???? asta ayta...
mia soy kai mia moy!
antapodidw oles tis agapes kai ta filia soy!
moy exeis leipsei aaaahhhhhh
x

Unknown said...

Ο νους που πραγματι βρήκε αίσθηση στα αφανή,απόρρητος από όλα τα ορώμενα.Γι' αυτούς που αγαπούν και αγαπήθηκαν με τη νοσταλγία του καθρέφτη που παραμένει αόρατος.
Νάσαι καλά μια ευαισθησία γνωρίμων για τα αθέατα και αθεώρητα.

Menelaos Gkikas said...

Πάντως η ηλικία των ανθρώπων κερδίζεται!

Aggelos Spyrou said...

Δεν είμαι σε mood σήμερα να διαβάσω το οτιδήποτε νομίζω...

Συγκινήθηκα με το post.

Ίσως μνήμες, ίσως αθωότητα...

Ίσως και μόνο η παρουσία μιας μάνας...

Marilou said...

Kalispera se oloys
Elli, kalwsorises
Filia
x

ΘΕΙΑ ΔΙΚΗ! said...

Το παρακάτω σχόλιο το έχω βάλει σε όλα τα posts του Μενέλαου! Φυσικά ο θρασύδειλος είναι τόσο άντρας που παρότι ο ίδιος βρίζει ασύστολα στα σχόλια άλλων bloggers τα δικά του σχόλια τα έχει κλείσει...

Μπορείτε να θαυμάσετε όμως εδώ την τιμωρία του η οποία τώρα ΑΡΧΙΖΕΙ:

*"ΜΕΝΕΛΑΕ" ΜΕ ΤΙ ΑΛΛΟ ΠΕΡΝΑΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΟΥ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΣΑΙ ΑΛΗΤΗΣ & ΝΑ ΒΡΙΖΕΙΣ ΘΡΑΣΥΔΕΙΛΑ ΤΙΣ ΚΟΠΕΛΕΣ;;;

*ΕΤΣΙ ΔΕΙΧΝΕΙΣ ΠΟΣΟ ΑΝΤΡΑΣ ΕΙΣΑΙ;;;
ΜΑ ΜΟΝΟ ΦΤΗΝΟΣ, ΔΕΙΛΟΣ ΚΑΙ ΓΕΛΟΙΟΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΣΑΙ ΕΤΣΙ!!!

*ΠΟΣΟ ΧΑΜΗΛΑ ΑΚΟΜΗ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΕΣΕΙΣ;;;

*ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΠΩΣ Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΡΜΟΖΕΙ ΣΕ ΝΟΗΜΟΝΑ ΟΝΤΑ;;; ΕΚΤΟΣ ΚΙ ΑΝ ΔΕ ΘΕΩΡΕΙΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΝΟΗΜΟΝΑ!!!!

*ΠΡΟΣΕΧΕ ΚΑΚΟΜΟΙΡΗ ΜΟΥ, ΕΧΩ ΚΙ ΕΓΩ (ΘΕΙΑ ΔΙΚΗ) ΤΑ ΟΡΙΑ ΜΟΥ!!!!
ΟΤΑΝ ΕΧΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΕ ΑΝΟΗΤΟΥς ΟΠΩΣ ΕΣΥ ΓΙΝΟΜΑΙ ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ!!!

ΘΕΙΑ ΔΙΚΗ! said...

ΜΗ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΞΥΠΝΑΚΙΑ ΜΕΝΕΛΑΟ! ΤΩΡΑ ΤΟΝ ΕΧΩ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΕΓΩ, Η ΘΕΙΑ ΔΙΚΗ!!!

ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ ΤΟΥ ΕΣΤΕΙΛΑ ΑΠΕΙΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
"*ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΤΩΡΑ ΜΑΓΚΑ;;;

*ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ...ΠΑΠΙΑ, ΕΤΣΙ;;;

*ΗΞΕΡΑ ΠΩΣ ΥΠΗΡΧΑΝ ΨΥΧΩΤΙΚΟΙ, ΣΑΝ ΕΣΕΝΑ ΟΜΩΣ ΚΑΝΕΝΑς...

*ΤΟΣΟ ΥΠ-ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΤΟΣΟ ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΟΣ, ΤΟΣΟ ΠΟΤΑΠΟΣ, ΤΟΣΟ ...ΧΑΖΟΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ!

*ΑΦΟΥ ΡΕ "ΜΕΓΑΛΕ", ΤΗ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΒΡΙΖΟΝΤΑΣ, ΠΗΓΑΙΝΕ ΚΑΤΣΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ ΚΑΙ ΒΡΙΣΕ ΤΗΝ ΑΣΧΗΜΟΦΑΤΣΑ ΣΟΥ ΠΟΥ ΤΟ ΑΞΙΖΕΙ ΚΙΟΛΑς!!! Ο ΑΝΥΠΟΨΙΑΣΤΟΣ ΚΟΣΜΑΚΗΣ ΤΙ ΣΟΥ ΦΤΑΙΕΙ;;; ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΣ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΣΟΥ ΒΡΕ ΓΕΛΟΙΕ, ΜΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ! ΧΑΜΕΝΕ!!!

*ΑΝΤΕ ΠΑΙΔΑΚΙ ΜΟΥ ΠΗΓΑΙΝΕ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΓΙΑΤΡΟ ΝΑ ΣΕ ΑΝΑΛΑΒΕΙ (ΓΙΑΤΙ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΟΥ ΒΕΒΑΙΑ ΧΡΗΖΕΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΧΡΟΝΙ΄ΑΣ!) ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΣΕΝΑ!

*ΚΑΙ ΠΟΥ΄ΣΑΙ: "ΜΕΝΕΛΑΕ"! ΑΝ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΠΩΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΡΘΕΙΣ ΠΟΤΕ, ΠΕΣΕ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΠΟΤΑΜΙ ΝΑ ΠΝΙΓΕΙΣ (ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΚΡΥΟ) ΝΑ ΗΣΥΧΑΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΣΕΝΑ ΤΟΝ ΑΛΗΤΗ!!!
"